MAGYAR AUTÓKLUB SZÉKHÁZ

A Magyar Autóklub új székházának tervezését egy meghívásos tervpályázaton nyertük el, ahol a megbízó fontos szempontja volt az épület egyszerűsége mellett az emblematikus megjelenés az európai autóklub székházak sorában.  Pályázatunk a heterogén építészeti környezetben a szabadon álló beépítést is kihasználva egy szoborszerű épület javasolt, ami egyetlen gesztust tartalmazott, egy felhajtott tömör szalagot két oldalról beüvegezve. Sajátos formája miatt nem gondoltuk, hogy a megbízást elnyerhetjük, de végül egy remek együttműködés eredményeként a terv a koncepció sérülése nélkül megvalósult. Itt is beigazolódott azonban, hogy sokszor a legegyszerűbb megjelenéshez szükséges a leggondosabb munka.  A felhajló ív vastagságát alkotó, kb. egy méteres szalag szélessége változó és emelkedése közben oldalirányban is eltolt. Ennek megfelelően a – lift- és lépcső magot is hordozó – függőleges szakasz nem az induló rész szélességében és helyén érkezik meg. A két meghatározó elem – a héj és a közrezárt doboz – anyagválasztása is az alapgondolatnak megfelelő: a héj egy áttörések nélküli fémburkolatú vasbeton szalag, amin belül két oldalt a hét szint magas üveg függönyfallal rekeszti ki a belső tereket. A héj építészetileg zavartalan – felépítmények és kémények nélküli – megjelenését az akkor még újdonságnak számító geotermikus energiaellátás tette lehetővé.  A földszinten az ügyfélforgalmi terek, felette az ügyfélforgalmi és belső használatú irodák, legfelül, az átforduló ív alatt nagyméretű tetőterasz található.  Az épület a későbbi Duna híd tengelye mellett áll, így annak megépítését követően Újpest kapujaként is szolgálhat. A telepítésnél ezt a geometriai adottságot is figyelembe vettük.